Ośrodek Pomocy Społecznej w Sandomierzu

27-600 Sandomierz, ul. Słowackiego 17A, email: sekretariat@ops.sandomierz.pl

Dodatek energetyczny

PRZYJMOWANIE I ZAŁATWIANIE SPRAW - DODATEK ENERGETYCZNY  

Dodatek energetyczny – przyznawany jest w oparciu o wniosek złożony przez osobę ubiegającą się. Dodatek energetyczny przysługuje odbiorcy wrażliwemu energii elektrycznej, czyli osobie pobierającej dodatek mieszkaniowy.  

Dodatek energetyczny jest formą pomocy przeznaczoną dla osób otrzymujących dodatek mieszkaniowy mającą na celu częściową rekompensatę kosztów zakupu energii elektrycznej.

Aby otrzymać dodatek energetyczny należy:

1. posiadać ustalone prawo do dodatku mieszkaniowego;

2. złożyć wniosek o dodatek energetyczny z załączoną umową kompleksową lub umową sprzedaży energii elektrycznej, której stroną jest osoba pobierająca dodatek mieszkaniowy;

3. zamieszkiwać w miejscu dostarczania energii elektrycznej. Zgodnie z ustawą Prawo energetyczne odbiorcą wrażliwym energii elektrycznej jest osoba, której przyznano dodatek mieszkaniowy w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 21 która jest stroną umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej zawartej z przedsiębiorstwem energetycznym i zamieszkuje w miejscu dostarczania energii elektrycznej (art. 3 pkt 13c w/w ustawy).

Wysokość dodatku energetycznego w okresie od 1 maja 2016r. do 30 kwietnia 2017r. wynosi:

1. dla gospodarstwa domowego prowadzonego przez osobę samotną: 11,29 zł/miesiąc;

2. dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 4 osób: 15,68 zł/ miesiąc;

3. dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 5 osób: 18,81 zł/miesiąc.

Wydawanie druków i formularzy wniosków dotyczących dodatków energetycznych, przyjmowanie wniosków, przyjmowanie dokumentów uzupełniających do wniosków, realizuje sekcja dodatków mieszkaniowych Ośrodka Pomocy Społecznej w Sandomierzu, ul. Żydowska 6c pokój nr 12.

Wymagane dokumenty:

Do wniosku o ustalenie prawa do dodatku energetycznego należy dołączyć:

kopia umowy kompleksowej (umowa na przesyłanie i sprzedaż energii elektrycznej) lub umowy sprzedaży energii elektrycznej (umowa na sprzedaż energii elektrycznej); W toku postępowania administracyjnego Ośrodek Pomocy Społecznej w Sandomierzu może wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy.

Termin załatwienia sprawy: Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do dodatku energetycznego kończy się wydaniem decyzji w terminie miesiąca od daty złożenia kompletu dokumentów. W przypadku konieczności przeprowadzenia szczegółowego postępowania administracyjnego termin załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu. Dodatek energetyczny przyznawany jest na okres pobierania dodatku mieszkaniowego.

Od decyzji przysługuje stronie wniesienie odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Sandomierzu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Odbiór decyzji następuje w Ośrodku Pomocy Społecznej w Sandomierzu, ul. Żydowska 6c, pokój nr 12 lub za pośrednictwem poczty.

Dodatek energetyczny wypłaca się do 10 dnia każdego miesiąca na wskazany we wniosku rachunek bankowy lub w kasie banku Spółdzielczego przy ul. Słowackiego 37 „B” z wyjątkiem miesiąca stycznia, w którym dodatek energetyczny wypłaca się do dnia 30 stycznia danego roku.

Decyzje o przyznaniu i odmowie przyznania świadczenia oraz dokumenty księgowe i kadrowe są ewidencjonowane zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt Ośrodka Pomocy Społecznej w Sandomierzu.

Jesteś tutaj: Start Ośrodek Pomocy Społecznej Dodatek energetyczny