Ośrodek Pomocy Społecznej w Sandomierzu

27-600 Sandomierz, ul. Słowackiego 17A, email: sekretariat@ops.sandomierz.pl

Regulamin organizacyjny OPS

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SANDOMIERZU

 

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

                                  

§ 1

Regulamin organizacyjny Ośrodka Pomocy Społecznej w Sandomierzu, zwany dalej regulaminem, określa organizację i zasady funkcjonowania Ośrodka

                                                          

§ 2

Ilekroć w niniejszym regulaminie mowa o :

-       Dyrektorze -należy przez to rozumieć Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Sandomierzu;

-       pracownikach- pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej w Sandomierzu;

-       Ośrodku-Ośrodek Pomocy Społecznej w Sandomierzu;

-       Sekcji – należy rozumieć wymienioną w Regulaminie jednostkę organizacyjną lub inną równoważną, dla której ustalono inną nazwę;

-       Burmistrzu- Burmistrza Miasta Sandomierza

 

§ 3

1. Ośrodek jest jednostką organizacyjną gminy Sandomierz.

2. Ośrodek jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.

3. Siedzibą Ośrodka jest budynek mieszczący się przy ul. Słowackiego 17a w Sandomierzu

4. Ośrodek jest czynny w dniach roboczych w godzinach :

-  poniedziałek- czwartek  od 7.00 do 15.00

- piątek  od 8.00 do 16.00

 

5. Funkcjonujące przy Ośrodku świetlice socjoterapeutyczne, Punkt Interwencji Kryzysowej oraz Środowiskowy Dom Samopomocy są czynne w dni robocze  w godzinach :

-       świetlice socjoterapeutyczne od 12.00 do 18.00

-       Środowiskowy Dom Samopomocy od 8.00 do 16.00

-       Punkt Interwencji Kryzysowej od 18.00. do 20.00 od  wtorku do piątku

6.  Działające przy Ośrodku  sekcja  dodatków mieszkaniowych oraz  sekcja  świadczeń rodzinnych pracują w  godzinach pracy  Ośrodka  zajmując  budynek przy ul. Żydowskiej 6c.

7.Dyrektor zarządzeniem wewnętrznym może w przypadkach szczególnych na wniosek pracowników na czas określony zmienić ustalony porządek pracy Ośrodka lub określonej sekcji.

 

Rozdział II

ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA OŚRODKA

 

§ 4

1. Ośrodek działa na podstawie:

1. uchwały Miejskiej Rady Narodowej w Sandomierzu Nr XI/52/90 z dnia 27 kwietnia 1990r. w sprawie powołania jednostki budżetowej - Ośrodka Pomocy Społecznej w Sandomierzu;

  1. ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j.Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.);
  2. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.);
  3. ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j.Dz.U. z 2013r. poz. 182 z późn. zm.);
  4. Statutu Ośrodka                                                                

 

§ 5

1. Do zakresu zadań działania Ośrodka należy realizacja zadań własnych gminy z zakresu pomocy społecznej oraz zadań własnych i zleconych gminie przekazanych do realizacji przez Ośrodek.

2. Ośrodek wykonuje zadania wynikające, m.in. z :

a) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885 ze zm.)

b) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 182

ze zm.) oraz przepisów wydanych na jej podstawie;

c) ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz.U

z 2013r. poz. 966 ze zm.);

d) ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (tj. Dz.U.z 2013r.

poz. 1456 ze zm.);

e) ustawy z dnia 07.09.2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j Dz.

U. z 2012r. poz. 1228 ze zm. );

f)zadania wynikające z ustawy z dnia 09 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i

systemie pieczy zastępczej (Dz. U z 2013r. poz. 135 ze zm.);

g) Ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (Dz. U z 2014 poz 567)

h) ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego ( Dz. U z  2012 poz 400 z późn. zm. )

i) szczegółowy wykaz realizowanych przez Ośrodek zadań określony został

w Statucie Ośrodka Pomocy Społecznej w Sandomierzu.

 

§ 6

Regulamin pracy, wprowadzony odrębnym zarządzeniem wewnętrznym określa m. in porządek wewnętrzny w Ośrodku oraz obowiązki pracowników i pracodawcy.

 

Rozdział III

ZASADY WYKONYWANIA FUNKCJI KIEROWNICZYCH

 

§ 7

  1. Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Sandomierzu kieruje i zarządza Dyrektor Ośrodka.
  2. Dyrektor zapewnia sprawne funkcjonowanie Ośrodka i organizuje pracę Ośrodka stwarzając warunki do realizacji zadań statutowych.
  3. Wykonując wyznaczone przez Dyrektora zadania, kierownicy sekcji zapewniają, w powierzonym im zakresie,  kompleksowe rozwiązanie problemów wynikających z zadań realizowanych przez Ośrodek i kontrolują działalność podległej sekcji.
  4. Organizację wewnętrzną Ośrodka Pomocy Społecznej określa schemat organizacyjny, stanowiący każdorazowo załącznik do zarządzenia Dyrektora OPS w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ośrodka ustalającego zależność służbową poszczególnych stanowisk pracy oraz przedmiotowy podział funkcji kierownictwa w zakresie kierowania, zarządzania, nadzoru, koordynacji wewnętrznej i odpowiedzialności.
  5. Sprawy zastrzeżone do osobistej aprobaty Dyrektora określa załącznik Nr 2 do regulaminu.

6. Komórkami organizacyjnymi Ośrodka są komórki organizacyjne,  sekcje i samodzielne stanowiska. Pracą  sekcji  oraz podległych  komórek  organizacyjnych kierują kierownicy lub inne osoby , którym nadzór  nad  sekcją  został powierzony w  zakresie  czynności.

7. W przypadku nieobecności Dyrektora zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.  

8. W przypadku nieobecności kierowników i osób nadzorujących  wprowadza się następujące zastępstwa merytoryczne:

 

Lp

 Kierownicy i samodzielne stanowiska

Zastępstwo w przypadku nieobecności 

1

Kierownik sekcji świadczeń

Kierownik sekcji organizacyjnej

2

Kierownik sekcji organizacyjnej

Główna księgowa

3

Główny księgowy

 

Wyznaczony  i upoważniony pracownik

4

Koordynator ds. komputeryzacji pomocy społecznej

 Informatyk

5

Kierownik ŚDS

Wyznaczony przez Kierownika i zaakceptowany przez Dyrektora pracownik merytoryczny

6

Kierownik świetlic

Wyznaczony przez kierownika i zaakceptowany przez Dyrektora pracownik świetlicy

7

Starszy specjalista pracy   socjalnej

starszy opiekun

8

Administrator koordynujący

Główny księgowy  lub inny  pracownik  zaakceptowany przez  Dyrektora- w zakresie świadczeń rodzinnych

kierownik sekcji organizacyjnej w zakresie   dodatków mieszkaniowych

9. Zakresy czynności kierowników sekcji określa Dyrektor w Karcie Zadań Stanowiska Pracy.

10. Spory kompetencyjne pomiędzy kierownikami sekcji rozstrzyga Dyrektor.

11. Dyrektor wykonuje uprawnienia zwierzchnika w stosunku do wszystkich pracowników Ośrodka i jednostek podległych.

ROZDZIAŁ IV

WEWNĘTRZNA STRUKTURA OŚRODKA

 

§ 8

1.  W skład Ośrodka wchodzą następujące:

a)  sekcje:

- sekcja  finansowa,

- sekcja  informatyczna,

- sekcja  dodatków mieszkaniowych,

- sekcja usług opiekuńczych,

- sekcja świadczeń rodzinnych ,

- sekcja świadczeń ,

- sekcja organizacyjna,

- zespół do spraw asysty rodzinnej.

b) komórki organizacyjne

- świetlice  socjoterapeutyczne,

- Środowiskowy Dom Samopomocy,

- Punkt Interwencji Kryzysowej ,

c) samodzielne stanowiska:

- radca  prawny ,

- koordynator  ds  komputeryzacji pomocy społecznej

2. Liczbę stanowisk pracy i plan obsad etatowych dla poszczególnych komórek organizacyjnych ustala Dyrektor OPS.

3.  W  Ośrodku Pomocy Społecznej   istnieje możliwość   łączenia   stanowisk  pracy i regulowanie   zakresem   czynności  przydzielonych pracownikom zadań.

§ 9

W Ośrodku występują następujące stanowiska urzędnicze kierownicze:

-    Dyrektor OPS

-       Główny księgowy;

-       Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy;

-       Kierownik sekcji organizacyjnej;

-       Kierownik sekcji świadczeń;

 

 

ROZDZIAŁ V

ZAKRES DZIAŁANIA SEKCJI 

 

§ 10

1. Sekcje i równorzędne jednostki organizacyjne prowadzą sprawy związane z realizacją zadań określonych w Statucie.

2.Sekcje obowiązane są do wzajemnego uzgadniania swojej działalności oraz współpracy przy wykonywaniu zadań w zakresie niezbędnym do zapewnienia skoordynowanego działania Ośrodka a także zobowiązane są do zgodnego współdziałania.

 

§ 11

1. Celem współdziałania jest:

-    prawidłowa realizacja zadań wynikających z aktów prawnych oraz doraźnych poleceń Dyrektora;

-    zapewnienie efektywności działania sekcji;

-    usprawnienie procesów informacyjno- decyzyjnych zapewniających trafność podejmowanych decyzji;

2. Podstawowe formy współdziałania:

-    odbywanie roboczych spotkań tematycznych przedstawicieli sekcji współrealizujących zadanie;

-    wzajemna wymiana informacji o występujących w trakcie realizacji problemach i uzyskanych wynikach;

-    podejmowanie wspólnych działań o charakterze analitycznym, badawczym, kontrolnym itp.;

3. Wymiana informacji, o której mowa w ust. 2 tiret drugi winna być realizowana poprzez :

-    wzajemne przekazywanie zbiorczych materiałów analitycznych;

-    przekazywanie pisemnych lub ustnych informacji o problemach stanowiących przedmiot zainteresowań określonych sekcji;

-    przekazywanie odpisów wystąpień, postanowień, decyzji a także innych istotnych dokumentów;

 

§ 12

1. Do zadań realizowanych przez wszystkie sekcje i równorzędne jednostki organizacyjne należy w szczególności :

-       współpraca w pozyskiwaniu środków unijnych i innych pozabudżetowych środków finansowych;

-       realizacja zadań określonych w Statucie Ośrodka;

-       administrowanie w ramach planu uchwalonego przez Radę Miasta środkami budżetowymi w ramach swojej działalności;

-       przygotowywanie i dostarczanie Dyrektorowi materiałów i opracowań w sprawach dotyczących zadań sekcji;

-       prowadzenie postępowania administracyjnego i wydawanie decyzji administracyjnych w ramach i na zasadach określonych w imiennych upoważnieniach Burmistrza;

-       współdziałanie z i organami administracji  rządowej;

-       współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej i wewnętrznej;

-       współdziałanie z organami samorządowymi i organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie miasta w zakresie realizowanych zadań statutowych;

-       przygotowywanie okresowych analiz, ocen, informacji i sprawozdań;

-       przyjmowanie klientów oraz udzielanie wsparcia i poradnictwa mieszkańcom Sandomierza w zakresie zadań realizowanych przez sekcje;

-       opracowywanie i uaktualnianie zakresów czynności pracowników sekcji;

-       umożliwienie pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych w ramach planowych szkoleń zewnętrznych;

-       przygotowywanie projektów aktów prawa miejscowego oraz ich bieżąca aktualizacja;

-       dostarczanie pracownikowi odpowiedzialnemu aktualnych pod względem merytorycznym informacji celem umieszczenia ich na stronach Biuletynu Informacji Publicznej;

-       udostępnianie dokumentacji dotyczącej prowadzonych przez sekcje spraw zgodnie z postanowieniami ustawy o dostępie do informacji publicznej;

-       prowadzenie i zabezpieczanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych przez sekcje spraw zgodnie z obowiązującymi przepisami;

-       prowadzenie spraw związanych z archiwizacją dokumentów;

 

ROZDZIAŁ VI

PODZIAŁ ZADAŃ POMIEDZY SEKCJAMI I SAMODZIELNYMI STANOWISKAMI PRACY

 

   § 13

KIEROWNIK SEKCJI ŚWIADCZEŃ

 

1.  Kierownik sekcji  świadczeń koordynuje  i nadzoruje  działalność :

- sekcji świadczeń

- Punktu Interwencji Kryzysowej

- sekcji informatycznej 

- pracownika  nadzorującego pracę sekcji usług opiekuńczych

- zespół do spraw asysty rodzinnej.

2.Kierownik sekcji świadczeń  w szczególności nadzoruje i koordynuje sprawy w zakresie :

1)      terminowego i prawidłowego załatwiania spraw indywidualnych podopiecznych zgodnie z obowiązującymi przepisami;

2)      nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem zadań pracowników socjalnych polegający na sprawdzaniu wywiadów środowiskowych i dokumentacji zadań własnych i zleconych;

3)      inicjowania usprawnień organizacyjnych i zmian w zakresie nadzorowanych spraw;

4)      przeprowadzania szkoleń i instruktażu pracowników;

5)      kontroli merytorycznej, formalnej i rachunkowej sporządzonych przez poszczególne sekcje analiz, sprawozdań z zakresu nadzorowanego pionu;

6)      stosowania właściwych metod i technik pracy socjalnej;

7)      prowadzi całość spraw związanych z realizacją zadań wynikających z przepisów prawa w zakresie nadzorowanego pionu;

8)      Kierownik sekcji świadczeń jest odpowiedzialny za prawidłowe gromadzenie dokumentacji wraz z jej weryfikacją w sprawach o przyznanie jednorazowego zasiłku powodziowego

9)      Kierownik sekcji świadczeń jest odpowiedzialny za  prawidłowe   ustalanie uprawnień i wypłatę  świadczeń    wynikających z  ustawy o kombatantach

 

3. Kierownik sekcji świadczeń  sprawuje nadzór nad  procesem pracy  informatyka  w sekcji  informatycznej a w szczególności :

-       nadzór nad wykorzystaniem czasu pracy  i organizacją  pracy,

-       nadzór nad  prawidłowym przebiegiem procesu pracy,

-       nadzór nad  prawidłowym wykonywaniem pracy,

-       przeprowadzanie okresowych  kontroli pracy  informatyka.

4.  Kierownik sekcji  świadczeń   sprawuje  nadzór   nad   procesem pracy   referenta w  sekcji świadczeń   obejmujący w  szczególności    wykorzystanie czasu pracy, nadzór merytoryczny nad  prawidłowym   wykonywaniem pracy.

5. Kierownik sekcji świadczeń  sprawuje  bezpośredni nadzór nad  realizacją   zadań określonych w  ustawie  o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Nadzoruje także pracę  asystentów rodzinnych.

6. W przypadku nieobecności  Dyrektora  i innych osób upoważnionych  wykonywanie czynności z zakresu  prawa pracy, zatwierdzanie dokumentów wynikających z bieżącej działalności Ośrodka, wykonywanie  funkcji administratora danych osobowych, reprezentowanie Ośrodka  wobec pracowników i na  zewnątrz,  zawieranie  umów oraz   podejmowanie innych działań na zasadach i w zakresie   określonym w odrębnym upoważnieniu.

7. Uwierzytelnianie  odpisów i  kopii   dokumentów  wytworzonych przez  Ośrodek  Pomocy Społecznej  w  indywidualnych sprawach  wynikających z postępowania   administracyjnego  udostępnianych na podstawie   art 73 KPA  oraz  akt  stanowiących   informację  publiczną na  podstawie ustawy  o dostępnie do informacji publicznej

 

 

 

 

 

§ 14

GŁÓWNY KSIĘGOWY

 

Do zadań głównego księgowego należy:

–     Prowadzenie rachunkowości Ośrodka i jednostek  organizacyjnych Ośrodka 

–     Ustalanie należności   Skarbu Państwa   lub jednostki samorządu terytorialnego lub innej jednostki  sektora  finansów  publicznych w  prawidłowo  ustalonej wysokości

–     Pobieranie  i dochodzenie  należności   Skarbu Państwa   jednostki samorządu  terytorialnego  lub innej jednostki sektora  finansów publicznych albo pobieranie lub dochodzenie  tej należności  w  wysokości  prawidłowo ustalonej

–     Wykonywanie   kontroli  finansowej polegającej na   sprawdzeniu  zaciągniętego zobowiązania  oraz  dokonywanie  wydatku pod  względem prawidłowości   operacji  jej zgodności  z prawem, wstępnej zgodności z  planem finansowym oraz   oceny celowości, zgodnie z   zarządzeniami wewnętrznymi.

–     Przekazywanie  do budżetu Miasta  Sandomierza   w należnej wysokości   pobranych dochodów, zgodnie z  ustalonymi  terminami

–     Zaciąganie zobowiązania   i dokonywanie   wydatków   zgodnie z  udzielonymi upoważnieniami

–     Prawidłowe   wykorzystanie środków  pochodzących z  Unii Europejskiej  oraz innych środków   zagranicznych.

–     Prawidłowe   obliczanie i terminowe   przekazywanie  m. in składek  na ubezpieczenie   społeczne, zdrowotne,  FP, PFRON i innych należności   wynikających z przepisów prawa

–     Ustalenia  prawidłowego  trybu  ustalania   zamówień publicznych, realizowania przepisów  dotyczących  zamówień publicznych

–      Wykonywanie innych czynności   z  zakresu  rachunkowości, finansów  Ośrodka  jeśli  wynikają  one z  przepisów prawa,  aktów  wewnętrznych lub odrębnych upoważnień, a w szczególności   nadzór nad     właściwą  realizacją kontroli zarządczej.

–     Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Ośrodka  oraz jednostek  organizacyjnych.

–     Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.

–     Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych finansowych.

–     Wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z zarządzeniami wewnętrznymi Ośrodka oraz obowiązującymi  przepisami

–     Sporządzanie sprawozdań i meldunków  do Urzędu Miasta, GUS, Urzędu Wojewódzkiego oraz ponoszenie odpowiedzialności za  rzetelne i prawidłowe ich sporządzenie.

–     Współudział  w opracowywaniu  budżetu na rok następny

–     Nadzór  i kontrola  oraz  koordynacja   postępowania  związanego  z  windykacją  nienależnie pobranych  świadczeń.

–     Ponoszenie odpowiedzialności  za zgodne z przepisami  prawa przeprowadzanie inwentaryzacji, rozliczanie przeprowadzonych inwentaryzacji

–     nadzór nad  prawidłową  realizacją zadań przez   koordynatora  ds komputeryzacji pomocy społecznej oraz sekcji  finansowej 

 

§ 15

ADMINISTRATOR KOORDYNUJĄCY

 

1. Administrator koordynujący prowadzi sprawy z zakresu:

-       nadzoru działalności sekcji dodatków mieszkaniowych;

-       nadzoru nad działalnością sekcji świadczeń rodzinnych;

-       nadzoru nad prawidłowością dokonywania rozliczeń finansowych z ZUS z tytułu opłacania składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne

-       windykacji nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekuna, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych jak również windykacji świadczeń od dłużników alimentacyjnych.

2. Administrator Koordynujący odpowiada za:

a) działanie sekcji dodatków mieszkaniowych i sekcji świadczeń rodzinnych pod względem merytorycznym , zgodnie z przepisami prawa

b) terminowe załatwianie spraw indywidualnych

c) nadzoruje właściwe wykonywanie zadań przez pracowników sekcji, a w szczególności do zadań administratora koordynującego należy :

-       organizacja pracy sekcji: wyznaczanie zastępstw, prowadzenie narad i instruktaży dla nowoprzyjętych pracowników

-       kontrolę merytoryczną, formalną, rachunkową w zakresie wydawanych decyzji administracyjnych, list wypłat oraz wszelkich spraw indywidualnych prowadzonych w obrębie sekcji

-       nadzór nad terminowym i zgodnym z obowiązującymi przepisami załatwianie spraw indywidualnych

d) podejmowanie działań w zakresie windykacji nienależnie pobranych świadczeń, w tym m. in. dochodzenie nienależnie pobranych świadczeń, postępowanie egzekucyjne, nadzór nad spłatą zadłużenia

e) podejmowanie działań z zakresu aktywizacji zawodowej bezrobotnych dłużników alimentacyjnych oraz nadzór nad właściwym przebiegiem aktywizacji zawodowej

f)współpraca z komornikami, Starostą, Prokuraturą w zakresie ustalenia nieściągalności świadczeń alimentacyjnych, ścigania dłużników alimentacyjnych oraz egzekucji wypłaconych świadczeń

g) rozksięgowywanie świadczeń alimentacyjnych

 

3. Za działalność sekcji dodatków mieszkaniowych i sekcji świadczeń rodzinnych odpowiada pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym.

4. Administrator współuczestniczy w procesie:

-       planowania,

-       ustalania uprawnień i realizacji świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów i dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych

5. Nadzoruje właściwe  i terminowe sporządzanie dokumentacji w sprawach opłacania składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne świadczeniobiorców Ośrodka.

6 Administrator koordynujący jest odpowiedzialny merytorycznie za prowadzenie spraw z zakresu administracji publicznej w sprawie przyznania dodatku energetycznego

7. Administrator koordynujący odpowiada w zależności służbowej przed Głównym Księgowym Ośrodka z zakresu realizacji zadań.

 

§ 16

KIEROWNIK ŚWIETLIC SOCJOTERAPEUTYCZNYCH

 

Do zadań kierownika świetlicy socjoterapeutycznej, który jednocześnie jest wychowawcą (terapeutą) należy nadzór nad całością działalności pracy świetlicy, a w szczególności :

  1. Przestrzeganie i aktualizowanie regulaminu organizacyjnego świetlicy.
  2. Organizacja pracy świetlicy i przejawianie inicjatywy w zakresie zmian w organizacji  pracy świetlicy  mających na celu m. in.  polepszenie jakości  świadczonych usług, rozwijanie zadań świetlicy, podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników świetlicy
  3. Opracowywanie  corocznego programu  działalności świetlicy, zajęć prowadzonych, celu i zadań na następny w terminach określonych procedurą oraz  realizowanie powyższego programu po jego zatwierdzeniu przez przełożonego.
  4. Prowadzenie w świetlicy  dokumentacji   dotyczącej  diagnozy, udziału dziecka w zajęciach,  i innych dokumentów  świadczących o realizowaniu indywidualnego  programu  z dzieckiem .
  5. Podejmowanie działań  mających na celu zaspokajanie potrzeb dziecka kierując się jego dobrem, poszanowaniem jego  godności i praw.
  6. Prowadzenie zajęć terapeutyczno- wychowawczych  z dziećmi
  7. Organizowanie i nadzór nad  prowadzonymi  w świetlicy  zajęciami  socjoterapeutycznymi, kompensacyjnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami
  8. Wdrażanie i   realizacja  założeń PARPA publikowanych corocznie  w formie rekomendacji
  9. Wspieranie rozwoju dziecka  poprzez umożliwienie kształcenia, rozwój zainteresowań i indywidualizowanie  oddziaływań wychowawczych zmierzając do uznania norm  i właściwego systemu wartości przy równoczesnym poszanowaniu  światopoglądów i religii  innych osób.
  10. Opracowywanie i realizowanie indywidualnego  planu pracy z dzieckiem, a w szczególności:
  • Opracowywanie  planu  pracy grupowej i indywidualnej, uwzględniając osobowość, zainteresowania, możliwości, uzdolnienia dziecka oraz potrzeby wychowawcze.
  • Modyfikowanie  w zależności od zmieniającej się sytuacji planu indywidualnego pracy z dzieckiem
  • Realizowanie opracowanego rocznego planu pracy po ich zatwierdzeniu przez  bezpośredniego przełożonego stosując właściwe metody i formy pracy 
  • Organizowanie   spotkań wychowawców  w celu    oceny   sytuacji dziecka
  1. Wspieranie aktywności dziecka , rozwój jego zainteresowań i uzdolnień, organizowanie dziecku  czasu wolnego.
  2. Reprezentowanie  świetlicy wobec  uczestników zajęć, rodziców dzieci  oraz przed instytucjami organizacjami współpracującymi ze świetlicą, działającymi  na rzecz  dzieci i młodzieży
  3. Ścisła współpraca z rodziną dziecka i wspieranie jej w pełnieniu jej podstawowych zadań
  4. Współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, pedagogami, sądem, Policją, szkołą, w zakresie  pomocy dziecku i jego rodzinie  , w tym  m. in określenie zasad współpracy, monitorowanie współpracy
  5. Promocja  świetlicy w środowisku lokalnym .
  6. Nadzór nad przestrzeganiem zasad  i przepisów  BHP, ppoż i sanepid   przez pracowników  świetlicy”

 

 

 

 

                 § 17

KIEROWNIK ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY

Kierownik zarządza i nadzoruje działalność Środowiskowego Domu Samopomocy, obejmujący m. in.:

1. Opracowanie i realizacja  Statutu ŚDS,  regulaminu organizacyjnego, programu działalności  i planu  pracy  domu  na każdy rok, w  uzgodnieniu z  Wojewodą.

2. Ustalanie  terminów  przyjęcia  do  domu osób kierowanych

3. Organizowanie  , co najmniej 1  raz   na  6 miesięcy   zajęć i szkoleń  pracowników  w  zakresie    tematycznym

4. Organizacja   i nadzór nad  funkcjonowaniem   zajęć  klubowych

5. Podjęcie   działań zmierzających  do osiągnięcia  standardów usług w  domu  określonych w   przepisach szczególnych

6. Zorganizowanie na terenie  ŚDS  stałego zespołu   wspierająco- aktywizującego

7. Organizowanie pracy  Środowiskowego Domu Samopomocy w Sandomierzu, tj. m.in. organizacja czasu pracy pracowników, nadzór merytoryczny nad  prowadzonymi zajęciami przez terapeutów, kompletowanie  dokumentacji niezbędnej zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,  udzielanie  dni wolnych pracownikom i  organizowanie zastępstw,  nadzór nad przestrzeganiem  przez pracowników  zasad i przepisów BHP, przestrzeganie uprawnień pracowniczych oraz  nadzór nad  właściwym  wykonywaniem obowiązków służbowych, ewidencja  czasu pracy 

8. Przestrzeganie  dyscypliny budżetowej  oraz racjonalne  gospodarowanie środkami   będącymi w dyspozycji ŚDS a także współpraca   w zakresie planowania i realizacji  planu budżetowego za rok bieżący i następny

9. Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy w  zakresie działalności Środowiskowego Domu Samopomocy w Sandomierzu w  tym organizacja stanowisk pracy zgodnie z  zasadami i przepisami  BHP, przestrzeganie  i nadzór nad   przestrzeganiem przez  pracowników  zasad i przepisów   ppoz i BHP

10.Prowadzenie całości  spraw z zakresu  organizacji  ŚDS a w szczególności :

-       przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta z zakresu organizacji  SDS,  zmian organizacyjnych,

-       przygotowywanie projektów instrukcji dotyczących   postępowania  z zakresu  organizacji pracy pracowników,  przepisów  prawa pracy, przepisów  BHP i ppoż.

-       sporządzanie projektów  zarządzeń wewnętrznych Dyrektora Ośrodka, regulaminów

-       przygotowywanie  projektów upoważnień, pełnomocnictw udzielanych pracownikom podległym,

-       przyjmowanie  skarg i zażaleń ustnych zgodnie  z obowiązującymi w OPS  procedurami

-       udział w postępowaniu wyjaśniającym  skargę/ zażalenie 

-       sporządzanie innych dokumentów  z zakresu organizacji pracy w ŚDS zleconych przez Dyrektora Ośrodka

11.  Reprezentowanie ŚDS przed podopiecznymi, ich rodzinami,  oraz na zewnątrz

12.Nadzorowanie działalności  stałego  zespołu wspierająco  aktywizującego zgodnie z  obowiązującymi przepisami

13. Czynny udział w  zajęciach zespołu i dokonywanie  oceny  stanu psychofizycznego podopiecznego

14. Organizowanie różnorodnych form pomocy,  organizowanie  imprez kulturalno- oświatowych, rozrywkowych na terenie gminy i poza gminą a także udział w  zorganizowanych imprezach,  nadzór nad podopiecznymi podczas ich trwania oraz udział w rozwijaniu infrastruktury odpowiadającej  zmieniającym się potrzebom społecznym.

15. Ponoszenie odpowiedzialności za  racjonalna  gospodarkę  środkami  finansowymi oraz  odpowiedzialności merytorycznej za  poprawność  funkcjonowania  ŚDS i prowadzonych zajęć

 

§ 18

SEKCJA  ŚWIADCZEŃ

 

1. Sekcją  świadczeń kieruje  kierownik sekcji świadczeń

2. Sekcja świadczeń zatrudnia   pracowników socjalnych , referenta oraz  okresowo aspirantów pracy socjalnej

3. Do zadań pracowników socjalnych należy:

–     wspomaganie osób i rodzin wymagających pomocy w osiągnięciu możliwie pełnej aktywności społecznej;

–     organizowanie różnorodnych form pomocy, a także udział w rozwijaniu infrastruktury odpowiadającej zmieniającym się potrzebom społecznym;

–     zapobieganie procesom marginalizacji osób i grup, a także przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom w środowisku lokalnym;

–     rozeznawanie potrzeb środowiska;

–     zawieranie kontraktów socjalnych i nadzór nad jego realizacją;

–     opracowywanie diagnozy indywidualnego przypadku i planowania odpowiednich form pomocy oraz stosowania właściwych metod i technik pracy socjalnej;

–     przeprowadzanie wywiadów środowiskowych oraz sporządzanie planu pomocy dla rodziny, osoby;

–     przeprowadzanie  wywiadów  środowiskowych  dla  celów  ustalenia uprawnień i   wypłaty   świadczeń rodzinnych i  zasiłku dla opiekuna;

–     prowadzenie postępowania  administracyjnego w  sprawach pomocy pieniężnej dla kombatantów

4. Do zadań referenta należy  przygotowywanie  projektów  decyzji  administracyjnych, postanowień, sporządzanie list   wypłat  świadczeń   wypłacanych przez  Ośrodek

5. Do zadań aspiranta pracy socjalnej   należy  pomoc pracownikom socjalnym w  zakresie   dysponowania  środkami własnymi przez  podopiecznych, pomoc w  realizacji pracy socjalnej

6. Szczegółowy zakres odpowiedzialności i uprawnień określony został w Karcie zadań stanowiska pracy.

7. Do zadań sekcji należy prowadzenie w całości spraw związanych z ustaleniem uprawnień, wypłacaniem i ewentualnym zwrotem świadczenia z zakresu administracji publicznej – zasiłku powodziowego do 2 tys. złotych.

 

§ 19

SEKCJA USŁUG OPIEKUŃCZYCH

1. Sekcja usług opiekuńczych świadczy usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania osób uprawnionych w wymiarze określonym w decyzji administracyjnej.

2.Dzialalnością sekcji koordynuje starszy  specjalista  pracy socjalnej  zgodnie z podziałem zadań w Karcie zadań stanowiska pracy.

 

§ 20

1. W  sekcji   usług zatrudniani są :

-  starszy opiekun

- asystent  osoby niepełnosprawnej

- starszy  asystent osoby niepełnosprawnej

- opiekun

- młodszy opiekun

-  specjaliści  jeśli  ich zatrudnienie  wynika z  potrzeb  realizacji zadań

2. Do zadań starszego specjalisty pracy socjalnej  należy :

–     Koordynowanie  pracą opiekunów;

–     Ewidencjonowanie i rozliczanie czasu pracy opiekunów;

–     Nadzór nad właściwym wymiarem, zgodnym z decyzją  administracyjną, świadczonych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz  właściwym wykonywaniem pracy u podopiecznych;

–     Okresowe kontrole   wykonywanej pracy  opiekunów  poprzez kontakt z podopiecznym w jego miejscu zamieszkania

–     Sporządzanie  decyzji administracyjnych  w  zakresie  nadzorowanego pionu

3. Do zadań starszego  asystenta osoby niepełnosprawnej należy   realizacja   specjalistycznych usług opiekuńczych dla  osób z zaburzeniami psychicznymi  zgodnie z    założeniami rozporządzenia  w  tej sprawie.

 

§ 21

 

Do zadań pracowników zatrudnionych na stanowiskach młodszy opiekun, opiekun, starszy opiekun wykonujących usługi opiekuńcze należy:

a)    pomoc osobom niepełnosprawnym w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych;

b)    opiekę higieniczną;

c)    zaleconą przez lekarza pielęgnację;

d)    zapewnienie kontaktów z otoczeniem;

e)    pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego;

f)     kontakty z pielęgniarką środowiskową, lekarzem prowadzącym;

g)    reprezentowanie osoby niepełnosprawnej, na jej wniosek przed instytucjami i organizacjami;

h)   prowadzenie treningu umiejętności spędzania wolnego czasu przez osoby z zaburzeniami psychicznymi;

i)     podtrzymywanie psychofizycznej kondycji osób z zaburzeniami psychicznymi;

j)     prowadzenie treningu umiejętności społecznych wobec osób z zaburzeniami psychicznymi;

k)    pomoc w uzyskaniu zatrudnienia na wolnym lub chronionym rynku pracy przez osoby z zaburzeniami psychicznymi;

 

 

 

 

 

§ 22

KOORDYNATOR DO SPRAW KOMPUTERYZACJI POMOCY SPOŁECZNEJ

 

  1. Koordynator podlega służbowo  Głównemu  księgowemu Ośrodka Pomocy Społecznej w Sandomierzu
  2. Do zadań i obowiązków koordynatora należy m. in.:

- przygotowywanie informacji zbiorczych z całokształtu świadczeń pomocy społecznej;

- wdrażanie i nadzór nad eksploatacją programu  użytkowego  do obsługi świadczę pomocy  społecznej

-       nadzór nad eksploatacją systemów używanych w Ośrodku i sekcjach oraz równoważnych jednostkach;

-       obsługa techniczna stanowisk komputerowych;

-       nadzór nad gwarancyjną i poza gwarancyjną naprawa sprzętu komputerowego;

-       pełnienie obowiązków administratora bezpieczeństwa danych osobowych w systemach komputerowych;

-       administrowanie sieciową wersją oprogramowania użytkowego;

-       obsługa serwera i sprzętu sieci;

3.Szczegółowy zakres czynności koordynatora  został określony w Karcie zadań stanowiska pracy .

 

§ 23

SEKCJA  FINANSOWA

1. Sekcją  finansową    kieruje Główny księgowy.

2. W skład sekcji wchodzą referenci, pracownicy ds. obsługi techniczno kancelaryjnej, 

3. Do zadań sekcji  finansowej   należy prowadzenie  rachunkowości  Ośrodka, realizacja  planu finansowego, windykacja należności 

 

§ 24

Sekcja  informatyczna.

1.  Sekcją informatyczną  kieruje  kierownik sekcji świadczeń

 2. Do obowiązków informatyka należy  w szczególności:

- wprowadzanie danych z wywiadu do komputera osób otrzymujących świadczenia,

-       drukowanie decyzji na zadania własne i zlecone,

-       przygotowywanie informacji zbiorczych z całokształtu świadczeń pomocy społecznej,

-       obsługa kserokopiarki faxu,

-       obsługa programu „HELIOS”

 

§ 25

SEKCJA DODATKÓW MIESZKANIOWYCH

 

1. Sekcją dodatków mieszkaniowych kieruje administrator koordynujący, którego zakres obowiązków został określony w § 15

2.Sekcja realizuje ustawę o dodatkach mieszkaniowych, a w szczególności do jej zadań należy :

- przyjmowanie wniosków o dodatek mieszkaniowy oraz deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego;

-       ustalenie uprawnień wnioskodawcy do dodatku mieszkaniowego;

-       przygotowanie dokumentacji zgodnie z przepisami ustawy o dodatkach mieszkaniowych;

-       sporządzanie decyzji administracyjnych o przyznaniu, odmowie przyznania, uchylenia i zmiany decyzji ostatecznych oraz postanowień w sprawach z zakresu dodatków mieszkaniowych;

-       współpraca z zarządcami budynków, w których usytuowane są mieszkania objęte dodatkami mieszkaniowymi;

-       sporządzanie list  wypłat dodatków mieszkaniowych oraz ryczałtów na opał na podstawie sporządzonych i zatwierdzonych przez osobę upoważnioną decyzji;

-       realizacja zadań wynikających z zakresu czynności poszczególnych pracowników;

-       prowadzenie całości spraw związanych z ustalaniem uprawnień i wypłatą dodatku energetycznego

 

§ 26

ŚWIETLICE SOCJOTERAPEUTYCZNE

 

1. W strukturze Ośrodka usytuowane są dwie świetlice socjoterapeutyczne :

-       świetlica Bajka przy ul. Portowej 24 w Sandomierzu;

-       Świetlica Przystań przy ul. Słowackiego 15 w Sandomierzu .

2.Świetlicą kieruje kierownik świetlicy.

3.Do zadań pracowników świetlic socjoterapeutycznych należy m. in. :

-       Postępowanie zmierzające do zmiany negatywnej pozycji dziecka w domu, szkole, grupie rówieśniczej;

-       Postępowanie profilaktyczne, mające na celu zapobieganie uzależnieniom i marginalizacji dziecka i jego środowiska;

-       Postępowanie oparte na poszukiwaniu nowych pomysłów, na właściwe rozwiązywanie problemów.;

-       Pedagogizacja rodziców- stała współpraca z rodzicami i opiekunami dzieci, pomoc i doradztwo w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;

4. Świetlice zapewniają wychowankowi:

a)    opiekę po zajęciach szkolnych;

b)   udział w zajęciach specjalistycznych oraz  innych zajęciach wynikających z   realizowanego planu  i programu terapeutycznego.

5. Szczegółową organizację pracy, cele i zadania  świetlicy określa   regulamin organizacyjny  świetlic  socjoterapeutycznych.

 

 

§ 27

PUNKT INTERWENCJI KRYZYSOWEJ

 

1.Nadzór bezpośredni nad właściwym  funkcjonowaniem Punktu Interwencji Kryzysowej pełni kierownik sekcji świadczeń;

2.W Punkcie  zatrudnia się  specjalistów z zakresu  prawa, trudności wychowawczych dzieci i młodzieży, psychologa, pracownika socjalnego  i innych , w zależności od potrzeb;

3. PIK realizuje zadania wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o pomocy społecznej, poprzez m. in.:

-       SKRESLONY

-       podejmowanie interwencji w sytuacjach kryzysowych;

-       wnioskowania do Ośrodka o podjęcie działań w przypadku występowania przemocy;

-       współpracy z Policją i Sądem w zakresie realizowanych zadań;

-       prowadzenie poradnictwa specjalistycznego;

 

§ 28

SEKCJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH

 

1. Sekcją świadczeń rodzinnych kieruje administrator koordynujący, którego obowiązki i zakres odpowiedzialności zostały określone w § 15 regulaminu. W skład sekcji wchodzą referenci oraz okresowo pracownik ds obsługi techniczno kancelaryjnej sekcji

2.Sekcja realizuje zadania wynikające z ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów i ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, a w szczególności do zakresu odpowiedzialności należy :

-       przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, wniosków o zasiłek dla opiekunów;

-       kompletowanie dokumentacji na powyższe świadczenia;

-       sporządzanie decyzji i list wypłat na przyznane świadczenia;

-       współpraca z komornikami w zakresie egzekwowania świadczeń alimentacyjnych;

-       wnioskowanie do Starosty o odebranie prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu;

-       rozliczanie wypłaconych świadczeń – świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów ;

-       realizacja zadań wynikających z indywidualnych zakresów czynności

 

§ 29

KIEROWNIK  SEKCJI ORGANIZACYJNEJ

 

1. Prowadzi sprawy z zakresu:

–     spraw pracowniczych Ośrodka;

–     organizacji pracy Ośrodka

–     sekretariatu Ośrodka

–     składnicy akt

2. Do obowiązków  należy  w  szczególności:

a)  przygotowywanie dokumentacji w zakresie rekrutacji, zwalniania, przeszeregowywania pracowników;

b)  prowadzenie akt osobowych pracowników (kompletowanie, aktualizacja );

c)  prowadzenie dokumentacji usprawiedliwionych nieobecności pracowników: urlopów wypoczynkowych, zwolnień przewidzianych w przepisach szczególnych;

d)  prowadzenie niezbędnej dokumentacji i ewidencji w zakresie dyscypliny pracy: listy obecności, rejestru zwolnień lekarskich, rejestru wydawanych legitymacji służbowych, ubezpieczeniowych, rejestru wydanych delegacji służbowych;

e)  ustalanie tytułów i rodzaju ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych pracowników oraz sporządzanie i przesyłanie dokumentacji w tym zakresie do ZUS;

f)   kompletowanie wniosków emerytalno- rentowych pracowników;

g)  opracowywanie programów stażowych;

h)  współpraca z PUP w zakresie zatrudniania pracowników w ramach grup interwencyjnych, robót publicznych, przygotowania zawodowego, odbywania stażu przez osoby bezrobotne oraz sporządzanie dokumentacji w tym zakresie;

i)    sporządzanie projektów regulaminów, zarządzeń, okólników, aktów normatywnych prawa miejscowego i innych niezbędnych dokumentów;

j)    prowadzenie i przygotowywanie raportów statystycznych, analiz i sprawozdawczości dotyczących spraw pracowniczych;

k)  sporządzanie  uaktualnień  danych o Ośrodku Pomocy Społecznej i odpowiedzialność za poprawność merytoryczną    kolejnych wersji  publikowanych w Biuletynie Informacji Publicznej , a w szczególności :

l)    opracowywanie  pod względem merytorycznym  projektu  aktualizacji danych o Ośrodku w formie pisemnej

m)przekazanie projektu zatwierdzonego przez Dyrektora pracownikowi odpowiedzialnemu  do wprowadzenia do Biuletynu w formie elektronicznej

n)  Nadzór nad procesem pracy  pracownika odpowiedzialnego za składnicę  akt, a w szczególności:

  • o)  nadzór nad właściwym przyjmowaniem, zabezpieczaniem  i udostępnianiem  dokumentacji  wytworzonej w poszczególnych sekcjach  i jednostkach równorzędnych  do  archiwum zakładowego

p)  nadzór nad organizacją  składnicy akt i jej funkcjonowaniem

q)  Współpraca z pracownikiem odpowiedzialnym  za sprawy bezpieczeństwa i higieny pracy  w zakresie   przestrzegania zasad i przepisów  BHP i ppoż. oraz nadzorowanie wykonywania obowiązków służbowych pracownika  któremu powierzono zadania służby bezpieczeństwa i higieny pracy.

r)   Przeprowadzanie  okresowych  ocen bezpośrednich podwładnych

s)  Nadzór nad  prawidłową  realizacją kontroli zarządczej w  Ośrodku Pomocy Społecznej w Sandomierzu , w  zakresie   zarządzania  ryzykiem.

t)    Wykonywania  zadań Administratora  Bezpieczeństwa   Informacji

u)  Nadzór nad  wykonywaniem zadań sekretariatu Ośrodka

w) W przypadku nieobecności  Dyrektora  lub innych osób upoważnionych  wykonywanie czynności z zakresu  prawa pracy, zatwierdzanie dokumentów wynikających z bieżącej działalności Ośrodka, reprezentowanie Ośrodka  wobec pracowników i na  zewnątrz,  zawieranie  umów. Szczegółowy zakres  zasad  zastępstwa  za  dyrektora określa  odrębne upoważnienie

 

§ 30

SEKCJA ORGANIZACYJNA

 

1. Sekcją organizacyjną  kieruje i nadzoruje jej pracę   pod względem merytorycznym kierownik sekcji organizacyjnej .

2. W skład sekcji wchodzi:

- sekretarka;

- pracownik gospodarczy;

- pracownik ds. obsługi techniczno kancelaryjnej

3. Do obowiązków pracowników sekcji organizacyjnej należy m. in. :

-zachowanie porządku  w pomieszczeniach biurowych oraz  na terenie przyległym do Ośrodka

-wykonywanie czynności związanych z przyjmowaniem, rejestrowaniem, rozdzielaniem i wysyłaniem korespondencji, w tym m. in.  rejestracja ilościowa  w rejestrze kancelaryjnym korespondencji przychodzącej i wychodzącej, podział korespondencji zgodnie z  dekretacją, obsługa  telefoniczna  sekretariatu

- prowadzenie  rejestrów w zakresie  Polityki Bezpieczeństwa  informacji

 

§ 31

RADCA PRAWNY

 

 Do zakresu radców prawnych  należy wykonywanie  obsługi prawnej  mającej na celu  ochronę prawną  interesów Ośrodka

W szczególności do zakresu czynności radców prawnych należy :

-       udzielanie pomocy sekcjom w opracowywaniu aktów prawnych

-       opiniowanie oraz sprawdzanie pod względem formalno- prawnym  projektów uchwał

-       sprawdzanie pod względem formalnym  i prawnym umów, porozumień zawieranych przez Ośrodek oraz  ich opiniowanie, zatwierdzanie zgodności prawnej

-       prowadzenie spraw  przed  organami orzekającymi i występowanie w charakterze pełnomocnika Ośrodka przed tymi organami

-       udzielanie porad i konsultacji prawnych na  rzecz sekcji Ośrodka lub równoważnych komórek

-       przygotowywanie   projektów umów, porozumień,  oświadczeń w sprawach szczególnie  skomplikowanych

-       informowanie Dyrektora o uchybieniach w  funkcjonowaniu Ośrodka w zakresie przestrzegania prawa

-        wykonywanie innych czynności  wymienionych  w ustawie z dnia 6 lipca 1982 r.  o  radcach prawnych  oraz  wynikających z poleceń Dyrektora.

 

§ 32

 SKŁADNICA  AKT

 

1. Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem    składnicy akt    sprawuje  kierownik sekcji organizacyjnej.

2. Do zakresu czynności pracownika  odpowiedzialnego za  właściwe  funkcjonowanie składnicy akt  należy  w szczególności:

a)    Dostosowanie  pomieszczeń przeznaczonych  na  składnicę  akt

b)    udzielanie  kierownikom sekcji  i komórek wewnętrznych instruktażu w zakresie  uporządkowania i zaewidencjonowania  akt  przekazywanych do  składnicy akt

c)    sporządzenie i aktualizacja  instrukcji określającej  zasady i tryb postępowania z dokumentacją archiwalną Ośrodka Pomocy Społecznej, w  uzgodnieniu z  właściwym archiwum państwowym.

d)    przejmowanie  do składnicy akt  materiałów archiwalnych  i dokumentacji niearchiwalnej  wytwarzanych przez  sekcje i komórki wewnętrzne  wg zasad określonych  w  przepisach kancelaryjnych ustalonych  z  właściwym archiwum państwowym

e)    racjonalne rozmieszczenie  w pomieszczeniach składnicy  akt zasobu archiwalnego umożliwiającego szybkie odszukanie  udostępnionych  bądź wypożyczonych  akt.

f)     Prowadzenie i przechowywanie  ewidencji zasobów składnicy akt określonej  w instrukcji archiwalnej, m. in wykazu spisów zdawczo odbiorczych, zbiorów spisów zdawczo odbiorczych  materiałów archiwalnych przyjętych do  składnicy akt

g)    Udostępnianie i wypożyczanie zasobu składnicy akt    na zasadach określonych w przepisach kancelaryjnych

h)   Wykonywanie czynności   związanych z  niszczeniem  dokumentacji niearchiwalnej  w tym kwalifikowanie i sporządzanie  spisów akt  kwalifikujących się  do zniszczenia, współpraca z archiwum  państwowym w  tym zakresie i nadzór nad  fizycznym zniszczeniem akt  po uzyskaniu zgody od  właściwego archiwum państwowego

i)     Dbałość o właściwe warunki do przechowywania akt oraz odpowiedniego zabezpieczenia przeciwpożarowego i antywłamaniowego zgodnie z  instrukcja  organizacji składnicy akt w  Ośrodku Pomocy Społecznej  w  Sandomierzu

j)     Przestrzeganie  obowiązujących przepisów  o zachowaniu  tajemnicy służbowej, ochronie danych osobowych

k)    Utrzymywanie stałego kontaktu z właściwym archiwum państwowym

l)     Wykonywanie  funkcji koordynatora   czynności kancelaryjnych, do którego obowiązków należy: bieżący  nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych, w  tym dobór klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwe zakładania akt sprawy przez  komórki wewnętrzne.

 

§ 33

BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY

Pracownik, przy innej pracy, któremu powierzono wykonywanie zadań z zakresu BHP ściśle współpracuje z kierownikiem sekcji organizacyjnej i wykonuje zadania określone przepisach  BHP, m. in.do jego obowiązków nalezy:

1)      przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,

       2) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,

       3) sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,

       4) przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,

       5) inicjowanie i opracowywanie dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji, udział w ocenie przyjętych założeń.

       6) udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,

       7) zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych oraz nowo wprowadzanych procesach produkcyjnych,

       8) przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,

       9) inicjowanie  i  udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy i  p.poż  oraz przeprowadzanie cyklicznej kontroli  przestrzegania zasad i przepisów BHP  i p.poż.  przez pracowników OPS  wg przyjętego przez dyrektora  planu  kontroli

       10)    opracowywanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy i p. poż  na poszczególnych stanowiskach pracy,

       11)    udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków, sporządzanie protokołów powypadkowych i kompletowanie  dokumentacji   wypadkowej zgodnie z przepisami

       12)    prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,

       13)    doradztwo w zakresie stosowania  przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,

       14)    udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,

       15)    doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,

16)     współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,

      

17) współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,

 

18) współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska, określonych w odrębnego przepisach,

19) współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,

20) przeprowadzania szkoleń  wstępnych  zgodnie z programem  i przypadkach określonych w przepisach szczególnych.

            

 

                                                                       § 34

ZESPÓŁ DO SPRAW  ASYSTY RODZINNEJ

 

1. Nadzór nad  działalnością  asystentów rodziny  pełni kierownik sekcji świadczeń

2. W  skład zespołu  wchodzą:

- psycholog

- pracownik socjalny/ aspirant pracy socjalnej

-  asystent rodziny

- inni specjaliści  , których wiedza  jest  niezbędna  do  pracy z  rodziną

3. Asystenci rodziny są  zatrudniani  na zasadach określonych w   ustawie  z  dnia 09.06.2011  o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej

3. Do zadań asystentów rodziny  należy realizacja  ustawy z dnia 09.06.2011  o wspieraniu rodziny i  systemie pieczy zastępczej  a w szczególności  opracowanie i realizacja planu pracy z  rodziną, udzielanie pomocy rodzinie w  poprawie ich sytuacji  bytowej,   wspieranie  aktywności społecznej rodzin,  podejmowanie działań interwencyjnych,  udzielanie wsparcia dzieciom poprzez  udział w  zajęciach psychoedukacyjnych, udzielanie pomocy w  poszukiwaniu, utrzymaniu pracy, sporządzanie  opinii o rodzinie i  monitorowanie rodzin.

4. Zespół ds.  asysty rodzinnej prowadzi pracę z  rodziną  w  formie

1)    konsultacji  i poradnictwa  specjalistycznego

2)    Pomoc  dziecku i rodzinie, w  tym   ustalanie zasadności   i organizacja  Konferencji grup rodzinnych,  terapii i mediacji, usług opiekuńczych w  tym specjalistycznych Pomocy prawnej

3)    Spotkania superwizyjne pracy socjalnej

4)    Konsultacje indywidualne  z  sprawcami przemocy

5)    Prowadzenie programów profilaktycznych dla rodzin  objętych systemem grup wsparcia, grup samopomocowych

6)    Współpraca z jednostkami i organizacjami oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny

7)    Promocja i realizacja programów profilaktycznych oraz kampanii z zakresu wspierania rodziny

8)    Organizacja grup wsparcia oraz grup samopomocowych dla rodzin dysfunkcyjnych mających na celu wymianę ich doświadczeń oraz zapobieganie izolacji”

9)    Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej w zakresie wzmacniania funkcji rodziny oraz dotyczącej uzależnień i ich wpływu na system rodziny

5. Szczegółowy zakres  uprawnień, zadań, obowiązków  asystenta rodziny i zakres   działania zespołu ds  asysty rodziny  określa  ustawa  z dnia 09.06.2011  o  wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej               

 

§ 35

Rzecznik prasowy.


1.
Rzecznik prasowy odpowiada za całość informacji na temat Ośrodka, która przedostaje się do mediów. Rzecznik  reprezentuje  Ośrodek   przed  przedstawicielami prasy, telewizji, przygotowuje   materiały, zestawienia.

2. Rzecznik prasowy:

1) Przedstawia Dyrektorowi ważniejsze  publikacje prasowe,  radiowe, i telewizyjne    dotyczące  działalności Ośrodka ,
2) Analizuje informacje prasowe, radiowe i telewizyjne dotyczących działalności  Ośrodka
3) Przygotowuje , we współpracy z właściwymi komórkami i kierownikami jednostek organizacyjnych, odpowiedzi na krytykę i interwencje prasowe, telewizyjne i radiowe,
4) Współpraca ze środkami publicznego przekazu w zakresie przekazywania informacji o działalności Ośrodka

5) Udziela odpowiedzi na zapytania dziennikarzy odnoszące się do działalności Ośrodka i komórek wewnętrznych, kierowane za pośrednictwem poczty elektronicznej,
6) Współdziała z kierownikami sekcji i komórek organizacyjnych Ośrodka realizujących zadania w dziedzinie kreowania prawidłowego wizerunku Ośrodka
7) Prowadzi  rejestr sprostowań nieprawdziwych informacji opublikowanych w mediach., przechowuje prasę, kserokopię wycinków prasowych, nagrania ważniejszych  audycji radiowych i telewizyjnych

 

 

§ 36

 

1. Szczegółowe zakresy czynności pracowników określają bezpośredni przełożeni.

2 W stosunku do  pracowników zatrudnionych na stanowiskach  urzędniczych w tym kierowniczych urzędniczych wymagania kwalifikacyjne oraz  szczegółowy zakres  obowiązków i odpowiedzialności  określa  bezpośredni przełożony w  formularzu opisu stanowiska pracy, którego wzór  stanowi załącznik Nr 4 do regulaminu.

3. Zakresy czynności oraz Formularze opisu stanowisk pracy wymagają zatwierdzenia Dyrektora Ośrodka

 

ROZDZIAŁ VII

FUNKCJONOWANIE OŚRODKA

 

§ 37

Podstawowymi komórkami Ośrodka załatwiającymi sprawy klientów są sekcje.

 Ich podstawową funkcją jest terminowe i rzetelne załatwianie spraw, zgodnie z oczekiwaniami klienta w granicach określonych prawem. Do głównych zadań w tym zakresie należy :

-       udzielanie wyczerpującej, kompleksowej informacji o wszystkich aspektach spraw interesujących klienta;

-       dostarczanie zainteresowanemu kompletu niezbędnych druków wraz z wyczerpująca informacją o terminie i sposobie załatwienia konkretnej sprawy;

-       przyjmowanie i sprawdzanie poprawności formalno- prawnej wniosku składanego oraz określenie terminu załatwienia sprawy;

 

§ 38

1. Dyrektor przyjmuje interesantów we wtorki od godziny 10-14.00

2. W sprawach skarg i wniosków przyjmuje upoważniony przez dyrektora kierownik sekcji organizacyjnej w piątek od 13-15.00

3. Centralny rejestr skarg prowadzi kierownik sekcji organizacyjnej

4. Szczegółowe zasady rozpatrywania, załatwiania i ewidencjonowania skarg reguluje odrębna procedura wprowadzona zarządzeniem Dyrektora

 

§ 39

1. Kierownicy sekcji odpowiedzialni są przed bezpośrednim przełożonym za całokształt spraw określonych ramowym zakresem obowiązków i uprawnień służbowych, stanowiący część składową niniejszego regulaminu.

2.Samodzielne stanowisko pracy może być wyłącznie jednoosobowe.

3.Samodzielne stanowisko pracy działa zgodnie z ramowym zakresem uprawnień i obowiązków służbowych za poszczególne czynności.

 

§ 40

1. Do uprawnień Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej należy wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach wynikających z imiennego upoważnienia Burmistrza lub Rady Miasta..

2. Na wniosek Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej upoważnienie do wydawania decyzji administracyjnych może być także udzielone przez Burmistrza innej osobie.

 

§ 41

Prawo do podpisywania pism w ramach zakresu działania Ośrodka posiada Dyrektor lub osoba upoważniona.

 

                                                                       § 42

Dyrektor podpisuje :

1)    zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne

2)    pisma związane z reprezentowaniem Ośrodka na zewnątrz, kierowane do administracji rządowej, samorządowej

3)    odpowiedzi na skargi 

4)    decyzje administracyjne- zgodnie z upoważnieniami Burmistrza w tym zakresie

5)    pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu

6)    pisma zawierające oświadczenia woli Ośrodka jako pracodawcy

7)    pełnomocnictwa do reprezentowania Ośrodka przed sądami i organami administracji

8)    dokumenty pracownicze ( zakresy czynności, umowy cywilnoprawne i umowy o pracę itp. ) w imieniu Ośrodka jako pracodawcy

9)    inne pisma, których podpisywanie Dyrektor zastrzegł dla siebie

 

§ 43

Główny księgowy i kierownicy sekcji upoważnieni są do podpisywania wszelkich pism, z zakresu działania kierowanego przez nich pionu, jeśli nie zostały one zastrzeżone do podpisu Dyrektora, a w szczególności podpisują:

-       pisma związane z zakresem działalności sekcji

-       pisma z zakresu organizacji wewnętrznej pionu

                                                          

 

§ 44

1. Wszelkie pisma podpisywane przez Dyrektora, głównego księgowego, kierowników sekcji powinny być na kopiach podpisywane przez pracownika, z którym treść była uzgodniona pod względem merytorycznym i formalnym.

2.Podpisujący pisma odpowiadają za merytoryczne załatwienie sprawy oraz jej zgodność z interesem Ośrodka Pomocy Społecznej, z interesem społecznym i interesem strony, zgodnie z obowiązującymi przepisami kodeksu postępowania administracyjnego.

§ 45

  1. Sprawy wymagające decyzji Dyrektora, głównego księgowego lub kierowników sekcji winny być opracowywane, przedkładane w jednej z niżej podanych form:

-       projektu pisma kierowanego do władz zwierzchnich, względnie instytucji, urzędu lub innej jednostki;

-       projektu aktu normatywnego względnie pism o charakterze instrukcyjnym lub wyjaśniającym;

-       notatki służbowej;

  1. Sprawy wymagającej opinii prawnej muszą być parafowane przez radcę prawnego.                          

 

            § 46

Wszystkie zarządzenia mające charakter normatywny odnoszące się do pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej a wprowadzające przepisy regulujące sprawy o istotnym znaczeniu winny być wydawane w formie zarządzeń wewnętrznych. Zarządzenia wewnętrzne podpisuje Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej.

 

§ 47

 

Obieg  dokumentacji w  Ośrodku  odbywa  się na zasadach  określonych w  instrukcji kancelaryjnej  Ośrodka Pomocy Społecznej  w Sandomierzu wprowadzonej odrębnym zarządzeniem Dyrektora  zatwierdzonym  przez   właściwe  archiwum państwowe.

 

§ 48

Przy oznakowaniu spraw używa się symboli :

Główny księgowy – GK

Sekcja finansów- SF

Sekcja dodatków mieszkaniowych- DM

Sekcja  świadczeń rodzinnych – ŚR

sekcja świadczeń- pracownicy socjalni- PS

Punkt interwencji kryzysowej – PIK

Świetlica socjoterapeutyczna – ŚS

Środowiskowy Dom Samopomocy – ŚDS

Sekcja informatyczna – IF

 W sprawach dotyczących BHP- BHP

 sekcja organizacyjna- ORG

 Sekcja usług opiekuńczych - U

 Radcy prawni -RP

 składnica  akt – ARCH

 Ochrona  ppoż- PPOŻ

 W  sprawach ustawy o  wspieraniu rodziny i systemie  pieczy zastępczej – PZ

 

§ 49

Kontrolę wewnętrzną przeprowadza się na zasadach określonych w załączniku Nr 3 do regulaminu

 

ROZDZIAŁ IX

POSTANOWIENIA  KOŃCOWE

 

§ 50

Sprawy nieuregulowane regulaminem, a dotyczące funkcjonowania Ośrodka ustala Dyrektor w drodze zarządzenia

                                                                       § 51

Zmiana regulaminu może nastąpić w formie pisemnej w trybie dla jego nadania.

 

                                                                       § 52

Niniejszy regulamin organizacyjny wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta Sandomierza.

 

Załącznik Nr 1

Schemat organizacyjny Ośrodka Pomocy Społecznej  w Sandomierzu

 b_700_0_16777215_00_images_ops_schemat_organizacyjny.jpg

 

Załącznik Nr 2

SPRAWY ZASTRZEŻONE DO  OSOBISTEJ APROBATY PRZEZ DYREKTORA OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SANDOMIERZU

 

  1. Współpraca z Urzędem Miejskim i Radą Miasta Sandomierza

-       składanie wniosków do Burmistrza o  złożenie wniosku o wprowadzenie przedłożonego; projektu uchwały do porządku najbliższej sesji;

-       przedkładanie projektu uchwały;

-       realizacja  uchwały po jej  przyjęciu przez Radę  Miasta  w terminie i na zasadach określonych przepisami prawa;

-       coroczne przedstawianie   Radzie Miasta   sprawozdania z  realizacji zadań Statutowych Ośrodka za rok ubiegły;

  1. Realizacja zadań finansowych:

- przygotowanie  projektu budżetu Ośrodka  i przekazanie go  wraz z informacją  o  realizacji zadań   Urzędowi Miejskiemu w Sandomierzu;

-       wykonanie budżetu Ośrodka;

-       czuwanie nad  prawidłowym  prowadzeniem  gospodarki  finansowej  Ośrodka ;

  1. Wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących  organizację pracy Ośrodka.
  2. Wykonywanie  funkcji pracodawcy wobec wszystkich pracowników Ośrodka.
  3. Udzielanie  upoważnień i pełnomocnictw  w zakresie:

– reprezentowania Ośrodka przed  sądami   i instytucjami

-powierzenia  do prowadzenia  określonych zadań   statutowych  w swoim imieniu upoważnionemu pracownikowi

-        przetwarzania danych osobowych w systemach informatycznych i  rejestrach  papierowych;

-       podpisywania pism  w  imieniu Ośrodka;

-       reprezentowania  Ośrodka na zewnątrz  i do kontaktu z  podmiotami zewnętrznymi – w  zakresie   wykraczający poza   zakres określony wyżej

  1. Decydowanie  o wszczęciu postępowania egzekucyjnego w przypadku nienależnie pobranego świadczenia.
  2. Wydawanie decyzji administracyjnych  w zakresie realizowanych  zadań przez Ośrodek zgodnie z upoważnieniami Burmistrza i Rady Miasta  Sandomierza a także kierowanie  wniosków o Burmistrza o  upoważnienie do wydawania decyzji innego pracownika
  3. Inne sprawy, wynikające z przepisów prawa zastrzeżone  do wyłącznej kompetencji
  4. Dyrektor podczas  swojej nieobecności   może  upoważnić  do wykonywania czynności  wykazanych w   ust 1-6

 

 

Załącznik Nr 3 Nadzór i Kontrola.

 

  1. Odpowiedzialność za nadzór i kontrolę ponoszą:

a)    Dyrektor  Ośrodka Pomocy Społecznej,

b)    główny księgowy,

c)    kierownicy  sekcji

d)    administrator koordynujący

e)    koordynator  d/s komputeryzacji pomocy społecznej.

f)     kierownicy świetlic socjoterapeutycznych

g)    starszy specjalista pracy socjalnej

h)   kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy

2. Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej, główny księgowy, kierownicy sekcji, kierownicy świetlic i Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy  ponoszą odpowiedzialność za :

a)    zabezpieczenie mienia,

b)    całokształt działalności powierzonej ich pionom, sekcjom lub stanowiskom pracy, nadzór i kontrolę nad realizacją zadań OPS, wykonywanie zadań określonych ramowym zakresem obowiązków, stanowiących integralną część niniejszego regulaminu oraz porządek ustalony regulaminem pracy.

  1. Podpisywanie dokumentów obrotu pieniężnego i materialnego oraz innych dokumentów o charakterze rozliczeniowym nie unormowane w niniejszym regulaminie regulują odrębne przepisy
  2. Ramowy zakres obowiązków i uprawnień oraz wewnętrzną strukturę OPS ustala Dyrektor.
  3. Potwierdzenie składników majątkowych innych wartości może odbywać się wyłącznie na piśmie (inwentaryzacja, protokół zdawczo- odbiorczy) przy współudziale komisji, dotyczy to również przekazywania stanowisk pracy kierowniczych, głównego księgowego i innych samodzielnych stanowisk pracy.

 

 

Załącznik Nr 4

FORMULARZ OPISU STANOWISKA PRACY W OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W SANDOMIERZU

  1. A.   INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE STANOWISKA PRACY
  2. Stanowisko

..................................................................................................................................

 

  1. Dział/ sekcja

............................................................................................................................................

 

B. WYMOGI KWALIFIKACYJNE

  1. Wykształcenie (charakter lub typ szkoły)

............................................................................................................................................

  1. Wymagany profil (specjalność)

............................................................................................................................................

  1. Obligatoryjne uprawnienia

............................................................................................................................................

  1. Doświadczenia zawodowe

 

  1. Predyspozycje osobowościowe

..................................................................................................................................................

  1. Umiejętności zawodowe

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

 

C.   ZASADY WSPÓŁZALEŻNOŚCI SŁUŻBOWEJ

  1. Bezpośredni przełożony

.................................................................................................................................................

  1. Przełożony wyższego stopnia

..................................................................................................................................................

Uwagi dodatkowe

a)    Pracownik jest służbowo odpowiedzialny wobec swego bezpośredniego przełożonego.

b)    Wszystkie sprawy, z którymi pracownik zwraca się do przełożonego wyższego stopnia (poza szczególnymi przypadkami) powinny być zaopiniowane przez bezpośredniego przełożonego.

c)    Od każdej decyzji bezpośredniego przełożonego można się odwołać do przełożonego wyższego szczebla.

 

  1. D.   ZASADY ZWIERZCHNICTWA STANOWISK
  2. Nazwy bezpośrednio podległych stanowisk

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

  1. Nazwy stanowisk będących pod nadzorem merytorycznym

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

E.    ZASADY ZASTĘPSTW NA STANOWISKACH

  1. Osoba na stanowisku zastępuje (nazwa stanowiska)

..................................................................................................................................................

  1. Osoba na stanowisku jest zastępowana przez (nazwa stanowiska)

..................................................................................................................................................

F.    ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU

  1. Zadania główne

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

  1. Zadania pomocnicze

..................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

  1. Zadania okresowe

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

  1. Zakłócenia działalności

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

  1. Zakres ogólnych obowiązków

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

  1. Szczególne prawa i obowiązki

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

G. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRACOWNIKA

Zasady odpowiedzialności pracownika na stanowisku

....................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................

 

                                                                                                          ZATWIERDZAM:

 

 

................................................                                                          ........................................

Data i podpis sporządzającego                                                     data  i podpis dyrektora

 

 

 

 

Jesteś tutaj: Start Ośrodek Pomocy Społecznej Informacje o OPS Regulamin organizacyjny OPS